Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 (Council Decision 91/396/EEC), koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav. Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativnokomunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini. Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače ustanovljen kao Dan europskog broja 112. Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije. Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu. Pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdjegod se nalazio na području Europske unije.
Pozivom na broj 112 može se zatražiti pomoć bilo koje hitne službe (policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, traganje i spašavanje na moru, gorska služba spašavanja i dr.).
Štedi se vrijeme jer operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju. Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji. Na broj 112 mogu se zaprimiti pozivi na stranim jezicima.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. godine, do kraja 2021. godine, na broju 112 zabilježeno je nešto više od 32 milijuna poziva.
U 2021. godini na broju 112 je zabilježeno ukupno 1.872.866 poziva od kojih su kod 1.531.275 poziva postupale hitne i druge nadležne službe.
Građani su prepoznali značaj broja 112 budući da se u 2021. godini 82% svih poziva odnosilo na postupanje hitnih službi.
Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova kontinuirano unaprjeđuje sustav 112 kao element kohezije sustava civilne zaštite.
Ravnateljstvu civilne zaštite je 29. listopada 2021. godine na svečanosti dodjele Godišnjih hrvatskih turističkih nagrada dodijeljeno Posebno priznanje Hrvatske turističke zajednice za izniman doprinos turističkoj 2021. godini.
Priznanje Hrvatske turističke zajednice je dodijeljeno Ravnateljstvu civilne zaštite zbog svega što čini kako bi Hrvatska bila prepoznata kao poželjno i sigurno turističko odredište. Prije svega, to je sustav 112 koji je u Republici Hrvatskoj ustrojen u Ravnateljstvu civilne zaštite, unutar Ministarstva unutarnjih poslova.
Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog COVID-a19, na inicijativu Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske uveden je broj 113, kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Broj 113 je aktiviran 18. ožujka 2020. godine. Od uvođenja broja 113 pa do kraja 2021. godine ukupno je upućeno 938.998 poziva na broj 113 i 183.165 poziva na broj 112 vezano za informacije o koronavirusu. Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.
Radio Pag